Sivut

perjantai 12. heinäkuuta 2013

Meriseikkailu

Aamupalan jälkeen lähdimme metsästämään kajakkia. Ihana hotelliemäntämme oli edellisiltana näyttänyt kartalta, mistä kajakkia voisi mennä kyselemään. Hän jopa tarjoutui kuyditsemään meidät sinne, mutta päätimme kuitenkin mennä kävellen. Nyt oli taas Sarin kävelykepit tarpeen. Matkalla rannan toiseen päähän näimme kymmeniä kojuja, jotka vuokrasivat veneitä, vesiskoottereita, polkupyöriä tai tavallisia skoottereita, mutta ei kajakkeja.

Kun pääsimme Okrug Gornjin pitkän rannan toiseen päähän, niin siellähän köllötteli kaksi kajakkia rannalla. Ja niin meidän meriseikkailupäivä pääsi käyntiin! Ensimmäiseksi pysähdyimme Okrug Donjiin uimarannalle ja minä lähdin kipuamaan ylös huviloiden ohi kauppaa etsimään. Sari jäi vesijuoksemaan mereen ja kun palasin kaupasta, niin saimme tankattua energiavarastoja ja matka pääsi jatkumaan.

Meloimme vielä vähän eteenpäin ja tulimme hieman syrjäisemmälle rannalle. Sinne johti myös autotie, joten ihan yksin emme saaneet sielläkään olla. Ranta oli kuitenkin mukavan rauhallinen ja siellä oli hauskaa viettää yksi päivän uimahetkistä.

Paluumatkalla meillä oli tähtäimenä löytää ikioma ranta, jossa voisi rauhassa kölletellä ja uiskennella. Löysimmekin mukavan rannan kolon, mutta se oli niin täynnä roskia, että piti ensin ruveta siivoushommiin ennen kuin raaski laittaa pötkölleen.

Päivä oli aivan ihana! Melominen otti aika lailla voimille, mutta tulipahan samalla kuntoiltua, kun sai nauttia kauniista maisemista ja auringon lämmöstä. Huomenna matka jatkuu Splitin kautta Bracin saarelle!